Empirische Mastertechniken

Eine anwendungsorientierte Einführung für die

Marketing- und Managementforschung

 

   Start  Mastertechniken  Service  |  Autoren  |  Herausgeber  |  Impressum

 

 

Grounded Theory


 

Einstiegsliteratur:

Glaser, B. G.; Strauss, A. L. (2005): Grounded Theory: Strategien qualitativer Forschung, 2. Aufl., Bern.

Goulding, C. (2002): Grounded Theory: A Practical Guide for Management, Business and Market Researchers, London et al.

Mey, G.; Mruck, K. (Hrsg.) (2007): Grounded Theory Reader, Köln.

Strauss, A. L. (1991): Grundlagen qualitativer Sozialforschung, München.

Strauss, A.; Corbin, J. (1998): Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory, 2. Aufl., Thousand Oaks et al.

 

Links:

 

 

 

 

 
 

© Tomasz Kozlowicz 2009